Formulier: Leerplan CVB | Houdt bij de vormgeving van je lessen rekening met de principes van: VOORDOEN, NADOEN, ZELF DOEN en ZELFSTANDIG (SNEL & NAUWKEURIG) |
Vakgebied: Horeca |
Kerndoel: Orde op de werkplek | ||
Item : Schoonmaken op de werkplek | ||
Niveau: Basis niveau | ||
Kernbegrippen: Schoonmaken/schoonhouden | Woordclusters : Paraplu:schoonmaakmiddelen:afwasmiddel/schuurmiddel/ schoonmaakazijn/chloor. Paraplu:Schoonmaakmaterialen:Afwasborstel/vaatdoekje/ staalspons/schuurspons. Paraplu: orde in de keuken:Afwassen/afdrogen/schoonmaken aanrecht. | |
Les: Schoonmaken en schoonhouden werkplek | Lestijd: 50 minuten | |
Doel van de les: De leerling neemt kennis van de technieken die nodig zijn om een werkplek schoon te maken en schoon te houden. | ||
Materiaal (wat is er nodig): een vieze vaat. | Extra: Let op gevaar van mengen schoonmaakmiddelen + 3 x paraplu. |
Werkvormen (individueel, groepjes, klassikaal, kringgesprek, uitgaan van 3 verschillende niveaus ): | |
Klassikaal | |
Inleiding (introductie van de les): | |
mondeling | |
Lesopbouw (afwisseling instructie en werkvormen): | |
Luisteren/Voordoen/nadoen/zelf doen | |
Afsluiting (toetsing, evaluatie): | |
Leerlingen toetsen door middel van het stellen van vragen. | |
Opmerkingen (organisatie, speciale zaken, extra begeleiding e.d.):Let op veiligheid |